Parnasizm (Gerçekçilik şiirde) 19. yy
√ Realizm akımının şiire yansımış halidir
√ Romantik şiir anlayışına tepki olarak doğmuştur
√ Sadece şiir alanında görülür
√ Şairin nesnel olması gerektiğini toplum , insan vs gibi konularda şairin objektif davranmasını ister
√ Lirik duygulara karşılar şairin aşklarını , tutkularını pek dikkate almazlar . Sahip oldukları güzellikleri daha çok işlemişlerdir
√ ’Sanat için sanat ’ anlayışını benimserler
√ Seçkim kişilere hitap eden bir akımdır
√ Şiirlerinde karamsar bir hava vardır
√ Eserlerde nesneldirler kişiliklerini gizlemişlerdir
√ Toplumdaki gerçekleri en ince ayrıntısına kadar ayırt etmeden anlatmışlardır. Realistlere göre daha ileri gitmişlerdir
√ Tasvirlere önem vermişlerdir
√ Dil doğal dil ve yalındır
√ Eserlerde daha çok olumsuzluklar , çirkinler üzerinde durmuşlar ve toplumun geriye attığı olay ve kişileri konu edinmişlerdir.
√ ‘Sokak’ dili hiç değiştirilmeden argo kelimelerde dahil kullanılmıştır
√ Eserlerde savunulan düşünce vardır yani bir ‘tez’ bulunur.
√ Emile Zola akının özeliklerini yazmıştır
√ Yunan ve Latin mitolojisine hayranlık duymuş ve bunların kaybolmamasını istemişlerdir
√ Sone’ nazım Sekini daha çok kullanmıştır
√ Türk Edebiyatında
Nabizade Nazım -Roman - -Tanzimat
H.Rahmi Gürpınar –Roman-Bağımsız sanat
Cenap Şahabettin , Tevfik Fikret –Şiir– Serveti Fünun edebiyatı
Yahya Kemal Beyatlı –şiir– milli edebiyat—bağımsız sanatçı
√ Dünya Edebiyatında
Gautler , R. Leconte de lisle , François coppee ,
T. Bonvile –şiir-Fransız
J. Maria de Heredi a
Diğer akımlar